Jesteś w > Podróż w czasie > kolejka na szyndzielnie ok 83 rok.
kolejka na szyndzielnie ok 83 rok.Rodzaj: Zdjęcie, Autor: cinek958, Dodano: 2012-12-20 22:55:55 Rok zrobienia zdjęcia: 1980-1989 Kategoria: Góry w mieście, Szyndzielnia, Wolny czas, wagonik kolejki na szyndzielnie z ok. 83roku. jest to 3-cia i ostatnia generacja wagonika przed całkowitą modernizacją w 94roku. foto.Andrzej Grygier. To samo miejsce w innym czasie.Rodzaj: Pocztówka Użytkownik: kajo47 Dodano: 2012-12-21 Rok wydania pocztówki (zrobienia zdjęcia): 1970 Widokówka z 1970 r. Rodzaj: Zdjęcie Użytkownik: MOSTOSTAL Dodano: 2012-12-27 Rok wydania pocztówki (zrobienia zdjęcia): 1990-1999 Rodzaj: Zdjęcie Użytkownik: MOSTOSTAL Dodano: 2012-12-27 Rok wydania pocztówki (zrobienia zdjęcia): 2010-2012 Komentarze nowy wagonik Data: 2012-12-20 Autor: cinek958 w całej Beskidi nie znalazłem fotki z tym typem wagonika. był to tzw. okrąglak ostatniej 3-ciej wersji przed calkowitą przebudową . te wagoniki jezdziły w latach od ok.82 do 94roku./nie mam pewnosci co do roku/ jeżeli ktoś lepiej pamieta to prosze poprawić. Wagoniki z Szyndzielni. Data: 2012-12-27 Autor: MOSTOSTAL KL Szyndzielnia była produktem Girak Bruder. Pierwszy garnitur gondolek był oryginalny, austriacki wykonany przez firmę Swoboda Traunsteinwerkstätten z Schloss Oberweis z Austrii. Nota bene dzięki tej inwestycji nawiązany został długoletni kontakt który zaowocował całą siecią wyciągów orczykowych w Szczyrku, Korbielowie, Wiśle -Cienkowie, Magurze Małastowskiej oraz Ochodzitej. Choć same wyciągi były zlepkiem patentó Transporty Chrudim (podpody i stacje przewojowe), polskich stacji napędowych wzorowanych czesciowo na Swobodzie częściowo na Transporcie to jednak do końca lat 80 wykorzystywały kompletne orczyki TSW Swoboda z drewnianymi kotwicami.
Wracając jednak do KL Szyndzielnia i wagoników to były ich 3 generacje. Kiedy dokładnie wymieniono I generację na II, nie pamiętam ale wydaje mi się, że pod koniec lat 60. Pierwszy raz w życiu na Szyndzielnię wjechałem w 1973r i wtedy na pewno były kabinki II generacji, takie jak widać na powyższej fotce. Ten model, bodaj najładniejszy, był produktem polskim wykonanym w PZL Mielec, podobnie jak wagony II generacji. Budulec to aluminium i podłej jakości plexiglass, z którego wykonano szyby. Nie wiele przez nie było widać w czym największą zasługę mieli pasażerowie - szybki łatwo się rysowały.
O ile kabinek I generacji nigdy nie spotkałem luzem o tyle II generacja do dziś zdarza się jako altanka lub budka z łoscypkami czy kasa biletowa. Tak samo jak generacja III. Załączam fotkę gondolki II generacji, będącej budka obsługi wyciągu na Białym Krzyżu w roku 1993 (wyciąg ma orczyki GMD Muller !!! - skąd się wziął..? - Może to są zaginione orczyki z Dolin ??) oraz fotkę gondolki III generacji stojąca obecnie przy wyc. Bartuś w tym samym miejscu.Dodaj swój komentarz : |
Kategorie Bielsko-Biała ArchitekturaBielski SyjonFabryki i FirmyGóry w mieścieHoteleInneKlimczokKomunikacjaKoszaryKościołyLitografieLotnictwoMilitariaMostyNad wodąOsiedlaPanorama miastaPlacePoczta GłównaPomniki i rzeźbyPortrety mieszkańcówRatuszRynekSportStefanka - Kozia GóraSynagogiSzkołySzyndzielniaTeatr MiejskiUlicówkaWolny czasWspomnienie PRL-uWysadzony tunelWysoki TrotuarWzgórzeZamek SułkowskichZdarzeniaZ archiwum XBielsko-Biała dzielnica: AleksandrowiceCygański Las i okoliceHałcnówKamienicaKomorowiceLeszczynyLipnikMikuszowice Kr.Stare BielskoStraconkaWapienicaAndrychówBystraCieszynCzaniecCzechowice - DziedziceGrodziecIłownicaInna miejscowośćIstebnaJasienicaJaworzeKętyKobierniceKozyLigotaŁodygowiceMazańcowiceMiędzybrodzieMiędzyrzeczeOświęcimPisarzowicePorąbkaRudzicaSchroniska GórskieSkoczówSzczyrkUjsołyUstrońWilamowiceWilkowice KościółMagurkaUzdrowiskoWisłaZawojaZwardońŻywiecPowiadom mnie o nowościach: Statystyka
|